Ett kast räcker..

Sjö bytet gick riktigt bra med tanke på att vi fick dra båten och all packning i över en kilometer innan vi kom fram till kanske världens mysigaste abborrsjö! Snabbt som ögat åker båten ner i vattnet och planen var att ro drag lite random för att kolla lite djup. Jag åkte på att ro men innan vi började var jag tvungen att flippa ut vobblern för att kolla gången. Den går ju fint hinner jag säga till Isaksson när jag i ögonvrån ser en jätte fin borre simma efter för att i nästa sekund attackera min sexiga Rapala! En härlig fajt följer och efter ett tag ligger det en vacker randig krigare på 1120g i håven. Underbart! Vilken start :) Resten av kvällen blev lite segare. Fick en till på 800g och en fin tappad. Men det är ju på morgonen och på dagen abborren bjuder upp till dans så då ska dom tas! :) Sussa gott! //Storfiskarn

Kommentarer
Postat av: makce

kommer att trotsa det fina vädret och sitta inne och följa bloggen här tills du fått aborren på 2 pannor. se till att få det överstökat snabbt!

2009-07-11 @ 09:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback