Dagen då Putte räddade Stampe

Hej.

Dagen började som vanligt av att Maja kom och pussade upp mig där vid halv åtta och ville ut. Ignorerade detta och somnade om till strax efter nio. Frukost framför textteven och sen ringde Isaksson och frågade om vi ville hänga med ut en sväng. Givetvis sa jag och 20 min senare är vi ute i skogen. Vi släpper våra hundar som vanligt och dom busar på.

Men då helt plötsligt blir det fullt ståndskall vid en gran av Maja, vi skyndar dit och nu skäller även Monty (första gången jag hör han göra det) Sen ser vi något svart springer iväg tätt förföljd av två blodtörstiga jakthundar! Vad fan är det för nått dom jagar tänkte jag för mig själv. Måste ju vara en katt. Den svarta saken försvinner ner under en gran igen men i samma sekund som hundarna ska dyka efter får jag tag i dom.

Hundarna kopplas och jag kan försiktigt lyfta upp världens sötaste kanin! En helsvart lurvig sak som någon hjärtlös människa säkert har blivit less och kastat ut i skogen! Vad göra nu? Hmm, eftersom jag ändå skulle till banken tänkte jag att då kan man juh säkert lämna in charmtrollet på djuraffären. Sagt och gjort, vi placerade Stampe i en banankartong och åkte dit.

Inne på djuraffären får vi ett väldigt överraskande svar. "Alltså, en gammal kanin går inte att sälja så såna slår vi ihjäl" Jaha.. Skulle inte tro det! Vi testar lyckan på polisstationen. Snackar först med nån i receptionen som hänvisar till nån polisgubbe som kommer och pratar med oss efter ett tag. "Kaniner? Nä, såna kan vi inte ta hand om" Medans han går och ska försöka få tag i nån på nått djurcenter kollar jag igenom min telefonbok.

Hinner inte långt på listan innan Anna Snells nr dyker upp. Förklarar snabbt läget och funderar om hon vill ha en kanin. Svaret kommer omg, "Jag kan ta den!" Jag åker tillbaka till djuraffären och införskaffar en påse hö och en påse kaninmat och åker sedan till Nydalahöjd för att överlämna lille Stampe. Överlämningen går jätte fint och jag ser direkt att Stampe stortrivs! Speciellt nu när han får en riktig lekkompis i form av ett urgulligt marsvin.


Vilken dag! Känner mig som en väldigt bra människa.
Nu ska jag fira med att inte gör nånting! Bara känna lugnt och kanske glo på hockey eller nån film.


Avslutar givetvis med en bild på dagens huvudperson:


Kommentarer
Postat av: makce

haha. så vackert putte! vilken solskenshistoria! synd bara att inte maja kan uppföra sig, utan måste skälla och leva rövare :) men men, hon är ju bara barnet.

2009-03-26 @ 18:19:11
Postat av: Håkan

Haha! Hade tur den kaninen!

Postat av: J.

En riktig hjälte det är vad du är !! =0)

2009-03-26 @ 19:49:15
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: makce

vill inte ta äran från putte. det är ett stordåd han utfört. men jag tycker isaksson har hamnat lite i skymundan i den här historien...

2009-03-26 @ 20:06:51
Postat av: Ågren

Hävdar fortfarande att den där hade gjort sig bättre i stekpannan tillsammans med mycket vispgrädde. Det syns tydligt att den är välmatad och i mycket bra kondition. Precis som en uppfödd regnbåge.. mums!

2009-03-26 @ 21:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback