LTK - Dag 2

Klockan 07.30 vaknar jag av att världens jobbigaste röst bokstavligen talat står och skriker ute i hallen. "HEEEEJ TAGE!! DAGS ATT KLIVA UPP NUUUU!!!" Ägaren till rösten är en kvinna från hemtjänsten. Jätte duktigt på det hon gör men orkar inte med hennes röst! Jaja, I-landsproblem. Sekund efter att hon sa "HEEEEJ DÅÅÅÅ!!!" så hoppade jag upp. Utvilad och full av förväntan!

Idag var det ju inte vilken dag som helst. Utan dagen då jag för första gången ska spela huvudrollen i en film!! När jag sitter vid frukostbordet och äter farmors enormt goda fruktkräm så förbereder jag mitt framtida tacktal. "Jag är ju egentligen ingen talare..." nå längre hinner jag inte för då ringer Micke..


Vid 10-snåret kommer Micke in brummandes med Lynxen och 10 minuter senare borras första hålet i Lobblet. Tanken med Lobblet var att snabbt få betesfisk som sedan skulle användas i Stenträsket. Lättare sagt än gjort! Krigar på i säkert 45 min och åker därifrån med endast sex stycken abborrar.


Så äntligen! Vi befinner oss nu mitt i "gäddviken" i Stenträsket. Förväntningarna är skyhöga!! Kameror riggas, spön tacklas. Både jag och Micke inser snabbt att planeringen inte var den bästa. Micke skulle haft en lurvigare mick och jag skulle ha haft med mig kulbly! Jaja, vi gör det bästa av situationen och dagen blir riktigt lyckad! Vill inte avslöja något mer eftersom filmen kommer att släppas inom en snar framtid. Vad jag dock kan avslöja är att den är värd att vänta på!! =)


Sen när vi skulle hem hände en grej. Jag testar Mickes skoter en sväng och när jag hoppar av och stänger av den blir Maja svin sur! Hon skäller 3-4 arga skall och försvinner sedan upp i skogen. Vad som kanske bör nämnas är att hon inte alls gillar skotrar. När hon väl sitter med husse i pulkan så sover hon som ett litet barn men just innan är inget som min lilla tjej gillar. Hon kommer väl snart säger jag till Micke. Vi packar ihop men ingen Maja. Vi väntar i 10 min men ingen Maja. Micke kör iväg och är borta i 15-20 min men ingen Maja. Jag ropar, lockar och gör mitt bästa för att locka fram henne men inga resultat. Vad göra? Vi testar att köra en sväng in i den extremt täta skogen och där, 70 meter upp sitter hon och är skit sur! Vi stänger av skotern och jag går fram men först vill hon inte alls komma men då säger husse till på skarpen å då kommer hon lite motvilligt.. Sötgris!


Nu är vi hemma igen och jag har just agerat kock. Bjöd farmor och farfar på en fläskfilé gryta med kantareller och champinjoner som serverades med rivna morötter och mandelpotatis. Kriminellt gott!


Sen en annan grej. Farmor klagade på hur jag såg ut imorse. "Har du inte varit ute nått på hela vintern? Du är ju så blek" Om någon skulle kalla mig blek nu är den personen färgblind! Har gått från blek/vit till knallröd! Hoppas dock att den röda färgen ska lätta och lämna kvar en fin brunfärg. Men känner min kropp rätt så väl och det kommer inte alls att hända..


Nä, nu ska jag till Micke och kolla på vad som egentligen har hänt idag. Ska bli sjuuuukt spännande!

Ha en trevlig kväll. MVH Da Movie Star


Kommentarer
Postat av: Emmeli

Vi kommer till lånkan på fredag, så då får du se till att vara kvar!

Har dessutom lite skvaller ;-)

Postat av: makce

du får inte skylla på lobblet när du inte får fisk. mer kompetent ställe finns inte! hoppas det var en engångsföreteelse!



maja skulle nog trots allt göra sig bra på blocket.



kul att du hittat färgen! nu kanske vi kan hoppa över bulgarien i sommar?

2009-04-08 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback