LTK - Dag 5

Just hemkommen från 28 timmar i Huvträsk. Och vilka underbara 28 timmar!

Äventyret började som sagt var igår kl 10.00 vid Håkans stuga. Där plockar Macke E upp oss och sen blir det hundspann hela vägen till sjön. Hur mysigt som helst! Blev dock lite komplikationer eftersom hundarna i spannet verkade mer intresserade av Maja än att spring från början. Men när Maja placerades uppe i husses knä gick allt hur bra som helst. Fisket gick från en början för egen del riktigt segt. Det dröjde inte länge innan Macke E fick dagens första fisk. En vacker bäckröding på dryga kilot. Sen är det Håkans tur att dra en liknande fisk. Inte så farligt tänker jag för mig själv men då skriker Micke till och kan efter några sekunder landa en abborre. PANIK! Jag har 2 spön med larm utlagda plus att jag pimplar med ett annat och har inte haft ett hugg! Paniken lindras något efter några minuter när sjöns minsta abborre fattar tycke för min maggotagnade krok. Sen blir det lunch och efter det så springer jag ner igen för att testa alla hål en snabbis igen. När jag kommer fram till sista hålet känns allt så hopplöst. Men det är då det händer. Piiiiiiiiip, piiiiiiiiiiiiip! Något har huggit på ett av spöna med larm! Jag skyndar dit och får snabbt sällskap av resten av gänget. Gör ett distinkt motryck och efter nån minut ligger det en underbart vacker röding på isen. Lyckan är total!


Slutställning Pimpeltävlingen Huvträsk 2009

1. Danijäl (röding + abborre)

2. Macke E (röding, större än Håkans)

3. Håkan (röding)

4. Micke (abborre)


Sen blev det hundspann hem till stugan där vi grillade fisken i folie, drack nån öl och sjöng mest hela tiden.


Nu ska jag skotta av taket och sen blir det att återvända till city. Blir en extremt lugn kväll med Macke och Ludde. Ska bli riktigt najs!


Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback