Tillbaka till verkligen!

Nu har det gått lite mer än 3 dygn sedan mitt liv förändrades radikalt. Innan den 27 juni var jag rätt så tuff, rätt så häftigt och rätt så klok. Det som saknades var en harr över 2 kg.. Men med den i bagaget så blev jag helt plötsligt den coolaste, tuffaste och smartaste människan i världen! Så har det iaf känts fram till nu. Nu har jag gått flera mil genom snår och myr tillsammans med en miljard mygg och dubbelt så många bräms i 35 gradig gett och då kommer man faktiskt ner på jorden igen.. Iaf för ett tag. Nu sitter jag i en bil med AC och börja känna mig lite små dryg igen :) Ha en trevlig kväll! /Super-Putte! Ps, www.wildlifemedia.se måste du kika in om du till läsa mer om helgen. Tjingeling!

Gokväll!

Ja, hur ska man sammafatta en sån här helg? Mycket svårt. Hur som helst, äventyret startade i fredags klockan 17.30 när jag hämtade upp Herr Ågren på busstationen. Hemma hos mamma blev det pizza och fotboll tillsammans med makce. Sveriges första halvlek med England var dock så grymt kasst och med ett underläge med 3-0 så kändes matchen avgjord. Så jag och Stefan tog Ruben, svängde förbi Hooden och sen drog vi iväg mot storharrarnas rike! makce ringer efter ett tag och bjuder på tidernas utskällning och förklarar att han aldrig mer ska se fotboll med oss. Detta eftersom Berg just hade satt 3-3. Jaja, dom förlorade juh till slut ändå.. Efter några timmar i bilen kommer vi fram. Slår upp tältet och fixar i ordning alla grejer så det bara är att börja fiska dagen efter.

Vaknar långt innan klockan ringer och efter en snabb frukost sitter vi ute i ringarna. Förhållanderna var klockrena! Stora nattsländor kläckte med tunga harrvak som följd. Efter ett tag bryts den krusiga vattenytan av ett fint vak inom kastavstånd. En nattslända i size 8 åker ut och hugget kommer rätt omg. Själva hugget i sig var inte så speciellt men känner direkt att fisken är tung. Harren beter sig som dom brukar, alltså, den följer snällt med till ringen. Men sen när jag ska pressa upp den mot håven blir det bara stopp! Harren vägrar att följa med upp och går och pumpar ner mot botten i flera minuter. Jag pressar så hårt jag törs men jag kan inte rubba fisken! Efter ett tag, som kändes som en evighet lämnar harren bottnen och följer med upp mot håven. Håvningen i sig fungerar men fisken ryms nästan inte! Vågen åker fram och jag måste väga om 3 gånger innan jag vågar tro på vad jag ser! 2100g!!! (2320g i vågen och vågen vägde 220g)

Lyckan jag kände då går inte beskriva! Det ABSOLUT största som har hänt mig i mitt 27 åriga fiskar liv!!!

Resten av helgen har också varit hur trevlig som helst men är alldeles för trött för att berätta om allt det.
Så nu blir det att förflytta sig ner till pojkrummet och lägga mig i min stora sköna säng, njuta av den 19 gradiga värmen och fortsätta läsa ur min bok

Har fortfarande inte fattat det!

59 cm lång och 2100g tung... Lyckan är total!!!!!!

En sång säger mer än tusen ord...

Back in Pite!

Vilken vecka! Kom hem vid fem tiden idag och hade då jobbat ca 46 timmar på 4 dagar i ett helt sagolikt fint väder! Imorse klev vi upp redan kl 05.00 och körde igång strax innan sex så jag är i sinne (snappat upp det av Niklas) trött! Å inte blev man piggare av vattenkrig och hoppning på jättestudtsmatta hos två grabbar i 7-8 års åldern.. Nä, bara att ta och lägga sig nu. Kanske blir att slö kolla lite fotboll men sen måste jag fortsätta läsa min nya bok, Dexter, alltså boken bakom teve-serien. Riktigt bra! Måste juh vara pigg och utvilad imorrn för först är det tandläkaren strax innan 08.00 och sen kommer Herr Ågren mitt på dagen. Så måste ju visa han vad Pite har att erbjuda!

Sussa gott!

Sommarens vackraste dag!

Dra en spark på asfalt så härligt väder det har varit idag! Och nu också för den delen. Sitter tillsammans med min favorit tjej och myser i kvällssolen och väntar på att bli upphämtad. Började jobba för 12 timmar och 11 minuter sen men det känns verkligen inte så. Känns nästan som om man har semester. Fan vad jag Älskar mitt jobb! Men ännu mer Älskar jag att vara ledig. Å det blir jag imorrn! Planerna så här långt är: Middag hos världens bästa storasyster imorrn. Sen tandläkaren och ett kontrollbesök på fredag morgon. Sen kommer ju Stefan mitt på dagen nån gång sen på fredag. Så måste hinna städa och göra fint. Sen på kvällen blir det fotboll och nån öl med grabbarna grus. Å sen på lördag smäller det! Då blir det harrsjön för hela slanten. Ojojoj så trevligt det ska bli! Nä, nu ska jag sola vidare och få betalt för det :) Simma lugnt! Å just ja. Mamma försökte skriva en kommentar men det fungerade inte. Hon tycker iaf det ska bli kul och se mig brun för en gångs skull :)

Underbara hund!!

Maja har sedan jag skaffat henne varit min favorit tjej. Men idag förändrades det. Efter hennes fantastiska ståndskall på en orrtupp tidigare idag så ÄLSKAR jag henne över allt annat! Igår såg vi massor med skogsfågel och idag var det samma visa. Dock verkar dom aldrig vilja sätta sig ner, utan flög iväg som om det inte fanns någon morgondag. Hursomhelst, vi traskade på i värmen och hade just tagit förmiddagsfika när myggsurret i öronen byts mot ett intensivt och fast ståndskall. Jag väntar några minuter innan jag börjar ansmygningen. Jag behöver inte gå långt innan jag ser en vacker orrtupp sitta i en torrfura med en skällandes Maja nedanför. Helt jävla underbart! Hon var så underbart duktig! Å, varför kan det inte bli den 25 augusti NU!?!

Go SWE!!

Dagen som ensam inventerare gick hur bra som helst! Strålande väder och fick för ett tag sen kommentaren: "Vad brun du är!" Helt okryddat så är det bra många år sen jag fick höra nått sånt :) Blev 3 timmar på flexkontot idag. Riktigt kul. Vad som däremot är hur kul som helst är att Herr Ågren, även kallad Stefan kommer upp till Pite på fredag! Ska visa han hur man tar en harr över 1,5 :) Men det är ju då, nu är det fotboll! Nu äter vi upp serberna!!!

Allllll byyyy myyyyy self!

Godlunch! Idag är det en stor dag. Idag går vi ensamma för första gången. Riktigt mysigt! Har ju Maja med mig och en miljard mygg så helt själv är jag ju inte. Hant inte läsa många sidor i min nya bok (Dexter) innan ögonlocken blev för tunga. Så fick mig lite mer än 8 timmars som när klocka ringde i morse kl sex :) Har just ätit en kanon god hamburgare lunch och kan varmt rekommendera Johnnys hamburgare dressing! Nä, nu ska jag traska vidare. Hoj

Vilken härlig dag!

Sitter i bilen på väg till campingen. Trots sömnbrist har det varit en fröjd att jobba. Kanon väder ute! Nä, "hemma" snart. Å då blir det att lägga in data och sen göra en sjukt tidig kväll! Tjingtjong

Söndagsbloggen

Den hittar du här: www.wildlifemedia.se

Lägger dock in bilderna från helgen här eftersom det inte funkade där..

Sommarens första röding =)

Första över kilot i LTK!! =)

Fält måndag till torsdag. Ha en underbar vecka!

Vilken dag!

Pust och flämt! Vilken dag det har varit. Vaknade av att solen hade förvandlat tältet till en bastu redan kl sex. Vad göra? Flippa en parisare och sen traska ner till sjön! Trots både flygmyror, dagsländor och nån bäckslända och perfekt väderförhållanden så syntes inte nån harr till. Riktade istället in mig på abborre och fick uppleva ett sinnessjukt roligt fiske! Fick 30-35 st mellan 4 till 6 hg innan jag fickf nog och paddlade i land. Testade utloppet men där var det också bara abborre i samma storlek.. Så jag tog mitt pick och pack och drog till LTK istället. Där blev det fiske i Håkanstjärn och fick ett gäng mindre harrar och avslutade med en enormt vacker röding på kilot. Nu ligger jag i min säng hos farmor och kommer slockna vilken sekund som helst! Imorrn blir det ta stor gädda och feting abborre i Storlångträsk! Sussa gott

Uppdatering från vildmarken!

Har det hur bra som helst här uppe i ingenstans. Det enda det kunde vara mindre av är mygg och mer av stor vakande fisk. Fick ett gäng fina abborrar igår men harren kom aldrig igång. Tror dock stenhårt på förmiddagsfisket nu! Jätte varmt och en svag vind. Måste ju bara komma igång med nån kläckning då! Sen om det är nån som funderar på att kontakt mig under dagen/eftermiddagen så går det inte alls nå bra eftersom mobben måste få vila för att spara ström. Om nån läser det här och är bakis som en gris så vill jag bara säga en sak, haha! :) Nä, nu ska jag lämna tältplatsen och gå ner och ta några rekordfiskar! Ha en underbar dag! /D

Trevlig Midsommar!

Från mig till dig! För egen del blir det nu att klippa gräset hos mamma, sen packa bilen med diverse fiskegrejer för att sedan mellanlanda i LTK och sen fortsätta upp mott Arjeplogsfjällens outforskade harrsjöar!

Ha en super trevlig helg!

På väg hem!

Yo! Sitter i bilen på väg mot kontoret i Lule. Började jobba redan kl sex i morse så nu har jag många timmar på flexkontot :) Midsommar imorrn.. Funderar på att dra upp till en ny harrsjö och testa lyckan. Nån som är sugen att haka? Om inte hoppas jag ni får en trevlig midsommar! Tjingeling

Ingen björn...

Var så sjukt taggad! Satt med kameran i högsta hugg och förväntade mig att björnen skulle dyka upp i vilken sekund som helst. Men icke det. Skit björn! Istället såg vi några småfåglar och två äckliga duvor.. Fint väder hade vi iaf. Ligger ner bäddad nu och kommer somna vilken sekund som helst! Sen är det ju midsommar till helgen. Vad göra? Fiska så klart! Om vädret tillåter blir det en solotur upp till en ny super sjö med chans på gigantiska harrar, abborrar och gäddor! Låter som en sjö för mig. Nä, nu är ögonlocken blytunga! Sussa gott! //Flex-Putte

LIVE uppdatering från skogen!

Såg just ett jätte färskt och JÄTTE stort björnspår! Maja är ute och letar. Återkommer!

Hallå från vildmarken!

Yo! Har just tagit sista tuggan från en fantastiskt god och framför allt sen middag. Körde ett riktigt lång pass idag. Testar att skriva från mobil så nån som läser detta kan väl skicka ett sms till 0703930007 och säga att det fungerar. Nu ska vi jobba vidare med att lägga in all data. Sen John Blund! Tjingeling

Gokväll!

Bevisade igår att det går att kombinera en flugfiskepremiär i Kvarntjärn för att sedan hitta formen på 45 min och sen äga dansgolvet. Dock blir det aldrig mer den kombon.. Ojoj... Sjukt sliten idag! =(

Men dagen är dock slut snart och imorrn bär det av till Ekorrbo för att inventera klart Norr-lillån. Ska bli trevligt. Hoppas bara på bättre väder. Kom nyss in från en cykeltur med Majsan och himlen bokstavligen öppnade sig över oss. Ett under att överlevde och inte drunknade!

Nä, måste packa klart nu. Tjiing!

Fiskat ännu mer!

Premiären i Kvarntjärn är nu genomförd. Kan det vara typ 14 året på raken man är där? Jaja, skit i det. Lika trevligt som vanligt var de då. Speciellt eftersom Jon "Hägga" Hägglund var där! Första gången på hundra år som jag fiskade med han. Fisket var dock trögt.. Fick verkligen slita för att fylla kortet. Men det gick. Extra roligt eftersom jag fiskade med mitt lilla Greyline 9 fot, klass 3. Då blir tillochmed båge i kilos klassen en trevlig sportfisk!

Innan Kvarntjärn svängde jag förbi Rokån och metade lite gädda vid gamla bron. Fick som vanligt fisk med bara 2 mindre gäddor.

Sen till hockeyn.. Vill egentligen inte tala om det men fast vi förlorade var det en riktigt, riktigt trevlig morgon!

Nutid, sitter och luktar rätt illa endast i klädd ett par Versace kallingar och firar min dag/kväll med lite öl och vin. Har som plan att möta upp grabbarna grus på 1906 och äga dansgolvet några timmar.

Så, skål på er!

/Still Mr.100%

Fiskat!

Trots århundradets värsta förkylning, värkande huvud och leder så kunde jag inte hålla mig från att haka på grabbarna grus för den årliga gäddfisketävlingen i "Träsket", Svensbyn.

[ Kvällens deltagare: makce, Niklas (T) och Ludde ]

Första gången för året som spinngrejerna åkte fram. Ringrostig? Njae, tar inte mer än ETT kast innan kvällens första gädda attackerar spinnaren. Dock var det ingen jätte och reglerna för kvällen var enkla, störst fisk vinner ära för ett helt år. Så bara att kasta vidare. Efter ett antal mindre gäddor så kommer vi in i "superviken". Pulsen går upp en aning. Jag ser en liten lucka på ett par cm ca 20 meter från båten. Dillyn flyger genom luften med en fantastisk precision och landar exakt där jag vill ha den. Hinner ta hem den några meter då den stilla vattenytan helt plötsligt bryts av en enorm plog! Tiden står stilla och sekunderna senare exploderar vattnet av att en av träskets giganter har slukat den fint presenterade vass-spinnaren! Kampen blir hård och intensiv men efter ett tag kan jag med ett säkert nackgrepp lyfta kvällens största gädda över relingen och titulera mig "Träsk-Kungen" ännu ett år =)

[ Kvällens största på väg in ]

[ Me med Fru Gädda ]

Efter det bar det av hem till stan med en hungrig mage. Och är det nått man INTE ska göra så är det att handla när man är utsvulten! Så här såg min sena middag ut:

[ Potatissallad, kycklingklubbor, bröd med pippifrön, rökt renhjärta, jacky chockladpudding ]

Nu blir det en snabb dusch och sen förbi macken för att inhandla en massa Redbull som ska hjälpa mig vara vaken till tidernas hockeymatch som startar kl 02.00 inatt. Go Detroit!!!

Tjing!

/Still Mr.100%

Kvällens tub:

Får ni också den känslan av hon sjunger om mig? ;)

Back in P-town

Sådärja! Först veckan i fält avklarad. Har bott på en stugby i en liten by som heter Valvträsk. Passerar ni där och funderar på att övernatt så kör gärna nån mil till och ta in nån annanstans för det var fan lite små skabbit.. Men vad gör det, jag är ju inte där på semester! Jobba, sova, jobba, sova etc. Gått jätte bra att jobba och trivs svin bra med "mitt" team. Så allt är frid och fröjd. Om man nu bortser från min dödliga förkylning som attackerade min kropp så fort jag satte mig i bilen på väg hem och slappnade av för första gången sen i måndags.. Visste inte att en förkylning kan sätta sig så lång in i kroppen som på skelettet.. Jätte hemskt! Herregud så synd det är om mig...

Gjorde helg idag strax efter 16.00 och efter ett stort lyx på Sunes så åkte jag iväg och hämtade min lilla tjej som jag inte hade sett sen i söndags! Det var ett kärt återseende från båda =)

Resten av kvällen har jag tyckt synd om mig själv, diskat, packat upp grejer och planerat kommande fiskeresor.

På tal om fiske. Skäms fan! Inte fiskat på snart 2 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) veckor....... Vill så mycket på samma gång så till slut så blir det bara ingenting.. Kanske blir en sväng med grabbarna grus imorrn och på lördag kanske det blir en sväng med chefen. Allt beror dock på om jag ens kan gå imorrn.. Just nu så känns det inte så.

Nu blir det tvätt av kläder och kropp.

Med vänlig hälsning världens sjukaste människa..

Död!

Är sjukare än sjukast.. Extremt synd om mig! =( Å sen till råga på allt gör SWE sin sämsta match genom tiderna! Ojojoj, Kill "Sopan" Källström... Att han ens får kalla sig fotbollsspelare?!? Nä, blir bara arg igen om jag tänker på det.. Sängen nu och imorrn när jag vakar kommer jag att vara frisk!

Sussa gott!

Mer död än levande...

Men dra åt helvetet så trevligt det var igår! Träffade hur mycke folk som helst och bara kära återseenden. Synd bara att dom stängde så tidigt och att inte alla röjde på dansgolvet =)

Formen idag är dock inte bra alls. Hade ont i halsen igår när jag vaknade och i morse var det riktigt illa =( Så förutom sviterna av en massa öl och vin så har jag ont i halsen, täppt i näsan och känner mig nästan lite febrig. Har varit iväg och cyklat med Maja och svängde då förbi Sunes och tog ett litet lyx till frulle och sen cyklade vi förbi ICA och inhandlade diverse förkylningsgrjer samt att vi hyrde en film. Så ska förflytta mig från köket ner till pojkrummet för att titta på en Christian Bale i hög form och äta dyr chockladglass från staterna.

Tjing

Första veckan avklarad!

Kom hem redan vid tre tiden i eftermiddag. Haft en lugn och skön dag på kontoret. Länsstyrelsen rules! =) Har just vaknat upp från min powernap och ska nu hoppa i duschen, ta några snabba kalla och sen bege mig mot Kalles för att möta upp grabbarna grus. Blir att hänga där nån timme och sen blir det att förflytta sig till festlokalen och träffa alla pitebor som gick ut ur nian för 11 år sen. Kommer bli hur kul som helst!

In i dimman, SKÅL!

Du har 8 (åtta) nya kommentarer! =)

Tack Anonym, Gamst, makce, Ludde, Linnéa, Emmeli & Henrik!
Blir inget upphåll, känner mig peppad igen =)
Nu är det dock sängen som gäller.. Sjuuuuukt trött!

Tjingeling!

Du har 0 (noll) nya kommentarer..

Som vanligt.. Bara makce som får godkänt på den fronten. Funderar på att ta ett blogguppehåll på obestämd tid...
Innan det ska måste jag bara få berätta att jag ÄLSKAR mitt nya jobb!! Kanon trevliga människor och vi har det hur roligt som helst! Å imorrn blir det fält för första gången.. Ska bli sjukt roligt!

Nu blir det lite slappning och sen blir det att gå och premiär visningen av Terminator 4 med grabbarna grus, me like =)

Tjiing!

En något försenad söndagsblogg

Yo!
Var så sjukt trött igår kväll så mäktade inte med att producera någon "äkta" söndagsblogg. Bättre sent än aldrig! Helgen var fantastiskt trevlig! Lördagen bestod av fix och don under dagen och sen årets första (och troligen inte den sista) utgång på 1906. Sen i söndags blev det förs morsdagsfirande ute i Lillpite med all den närmaste släkten på min käre mors sida. Efter det bar det av till Djuptjärn för lite nostalgi fiske med Peter, Pärsa, Ronny, Kalle, Macke och Ludde.

Premiären ägde rum redan i fredags men det skrämde inte oss! Kommer dit strax innan 17.00 och det är inte en kotte och fiskar! Är tvungen att gå och fråga en karlslok vid en husvagn om det verkligen hade varit premiär. Det hade det visst men fisket att gått trögt och han trodde att det hade spridit sig. Eftersom jag går under smeknamnet Mr 100% kanske ni nu tror att jag blev nervös av detta. Men som den rutinerade regnbågs fiskare som man är så kändes det hela bara roligt! Sen några timmar när vi åker därifrån så har 16 fiskar fångast från super bryggan. Två extremt roliga/coola/ovanliga händelser ägde rum som jag bara måste få berätta.

Ronny "Mumintrollet" Hedlund kommer till Djuptjärn med sitt nyinförskaffade superspö och visar att man inte alltid behöver ha dom värsta grejerna för att få fisk! Med ett skeddrag från ÖB (med en krok borta) lyckas Ronny dra två fina firrar. Bara att lyfta på hatten!

Världens hungrigaste båge! Hade ute 2 BM med BR och PB. Avstånden mellan degklumparna var minst 10 meter. PIP! Ett av larmen signalerar hugg! För att undvika trassel vevar jag in det andra spöt. Men jag hinner inte veva många tag innan jag känner att det är fast fisk! Peter har under samma tid hunnit veva in och drillar en båge för fullt. Min första tanke är att fisken har simmat runt linan på spöt jag håller i och trasslat in sig. 1 min senare får vi svaret. Fisken har först tagit Powerbaitklump nr 1 för att sedan simmat över och slukat den andra! Vi fick alltså samma fisk! =)

Sen har jag idag gjort första dagen på mitt nya jobb, dvs. länsstyrelsen i norrbotten. Gick jätte bra och alla var så snälla och trevliga. Kommer trivas hur bra som helst känns det som!

Tömde kameran nu för första gången på flera månader. Bjuder därför på lite pix: