En något försenad söndagsblogg

Yo!
Var så sjukt trött igår kväll så mäktade inte med att producera någon "äkta" söndagsblogg. Bättre sent än aldrig! Helgen var fantastiskt trevlig! Lördagen bestod av fix och don under dagen och sen årets första (och troligen inte den sista) utgång på 1906. Sen i söndags blev det förs morsdagsfirande ute i Lillpite med all den närmaste släkten på min käre mors sida. Efter det bar det av till Djuptjärn för lite nostalgi fiske med Peter, Pärsa, Ronny, Kalle, Macke och Ludde.


Premiären ägde rum redan i fredags men det skrämde inte oss! Kommer dit strax innan 17.00 och det är inte en kotte och fiskar! Är tvungen att gå och fråga en karlslok vid en husvagn om det verkligen hade varit premiär. Det hade det visst men fisket att gått trögt och han trodde att det hade spridit sig. Eftersom jag går under smeknamnet Mr 100% kanske ni nu tror att jag blev nervös av detta. Men som den rutinerade regnbågs fiskare som man är så kändes det hela bara roligt! Sen några timmar när vi åker därifrån så har 16 fiskar fångast från super bryggan. Två extremt roliga/coola/ovanliga händelser ägde rum som jag bara måste få berätta.


1)


Ronny "Mumintrollet" Hedlund kommer till Djuptjärn med sitt nyinförskaffade superspö och visar att man inte alltid behöver ha dom värsta grejerna för att få fisk! Med ett skeddrag från ÖB (med en krok borta) lyckas Ronny dra två fina firrar. Bara att lyfta på hatten!


2)


Världens hungrigaste båge! Hade ute 2 BM med BR och PB. Avstånden mellan degklumparna var minst 10 meter. PIP! Ett av larmen signalerar hugg! För att undvika trassel vevar jag in det andra spöt. Men jag hinner inte veva många tag innan jag känner att det är fast fisk! Peter har under samma tid hunnit veva in och drillar en båge för fullt. Min första tanke är att fisken har simmat runt linan på spöt jag håller i och trasslat in sig. 1 min senare får vi svaret. Fisken har först tagit Powerbaitklump nr 1 för att sedan simmat över och slukat den andra! Vi fick alltså samma fisk! =)


Sen har jag idag gjort första dagen på mitt nya jobb, dvs. länsstyrelsen i norrbotten. Gick jätte bra och alla var så snälla och trevliga. Kommer trivas hur bra som helst känns det som!

Tömde kameran nu för första gången på flera månader. Bjuder därför på lite pix:


[ Maja med årets första fisk från Kvarntjärn (LTK) ]


[ Före ]


[ Efter =) ]


Å inte att förglömma!
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Arjeplogsstrommarna !!!!


/Still Mr 100%


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback