Söndagsbloggen

Gokväll!

Ja, hur ska man sammafatta en sån här helg? Mycket svårt. Hur som helst, äventyret startade i fredags klockan 17.30 när jag hämtade upp Herr Ågren på busstationen. Hemma hos mamma blev det pizza och fotboll tillsammans med makce. Sveriges första halvlek med England var dock så grymt kasst och med ett underläge med 3-0 så kändes matchen avgjord. Så jag och Stefan tog Ruben, svängde förbi Hooden och sen drog vi iväg mot storharrarnas rike! makce ringer efter ett tag och bjuder på tidernas utskällning och förklarar att han aldrig mer ska se fotboll med oss. Detta eftersom Berg just hade satt 3-3. Jaja, dom förlorade juh till slut ändå.. Efter några timmar i bilen kommer vi fram. Slår upp tältet och fixar i ordning alla grejer så det bara är att börja fiska dagen efter.

Vaknar långt innan klockan ringer och efter en snabb frukost sitter vi ute i ringarna. Förhållanderna var klockrena! Stora nattsländor kläckte med tunga harrvak som följd. Efter ett tag bryts den krusiga vattenytan av ett fint vak inom kastavstånd. En nattslända i size 8 åker ut och hugget kommer rätt omg. Själva hugget i sig var inte så speciellt men känner direkt att fisken är tung. Harren beter sig som dom brukar, alltså, den följer snällt med till ringen. Men sen när jag ska pressa upp den mot håven blir det bara stopp! Harren vägrar att följa med upp och går och pumpar ner mot botten i flera minuter. Jag pressar så hårt jag törs men jag kan inte rubba fisken! Efter ett tag, som kändes som en evighet lämnar harren bottnen och följer med upp mot håven. Håvningen i sig fungerar men fisken ryms nästan inte! Vågen åker fram och jag måste väga om 3 gånger innan jag vågar tro på vad jag ser! 2100g!!! (2320g i vågen och vågen vägde 220g)

Lyckan jag kände då går inte beskriva! Det ABSOLUT största som har hänt mig i mitt 27 åriga fiskar liv!!!

Resten av helgen har också varit hur trevlig som helst men är alldeles för trött för att berätta om allt det. 
Så nu blir det att förflytta sig ner till pojkrummet och lägga mig i min stora sköna säng, njuta av den 19 gradiga värmen och fortsätta läsa ur min bok 

Kommentarer
Postat av: makce

vilken helg!

2009-06-28 @ 22:58:00
Postat av: Peter Danielsson

Tjena Daniel!



Kom till jobbet och startade datorn, ett mail av Magnus dyker upp och där sitter du med en extrem harr! Man får grattulera! Kul!

2009-06-29 @ 08:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback