LTK - Dag 1

Sådärja! Nu var man äntligen här!
Dagen har flytit på hur bra som helst. Var uppe redan kl 07.00 eftersom Maja vaknade när mamma klev upp och hon ville inte alls somna om. Var ändå rätt pigg då så jag hoppade upp och började fixa och dona.
Två mackor med kräftstjärtar senare var klockan 10.30 och jag åkte först förbi Grans för att hämta nå grejer till farmor och sen bar det in till stan igen för att plocka upp Micke "Gudfadern" Sjöndin. Efter det blev det lunch på Gul & Blå, fylla på maggot förådet för att sedan börja den 5,2 mil långa resan uppåt.

Till middag serverades det surströmmings filé med mandelpotatis, gul lök samt Bysketunnbröd.
Fyfan så gott! Gifter jag mig någon gång i framtiden så kommer det att serveras surströmmings toast till förrätt istället för skagen, det är en sak som är riktigt säkert!

Jag har även hunnit med att gå en lååång promis med Maja i skogen (hittade tyvärr inga djur att skälla på), riggat alla spön, diskat, bäddat och hängt med Micke några timmar.

Nu blir det att tälja torrkött och kolla på Ballar av stål! Livet leker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback