Fiskat!

Trots århundradets värsta förkylning, värkande huvud och leder så kunde jag inte hålla mig från att haka på grabbarna grus för den årliga gäddfisketävlingen i "Träsket", Svensbyn.


[ Kvällens deltagare: makce, Niklas (T) och Ludde ]


Första gången för året som spinngrejerna åkte fram. Ringrostig? Njae, tar inte mer än ETT kast innan kvällens första gädda attackerar spinnaren. Dock var det ingen jätte och reglerna för kvällen var enkla, störst fisk vinner ära för ett helt år. Så bara att kasta vidare. Efter ett antal mindre gäddor så kommer vi in i "superviken". Pulsen går upp en aning. Jag ser en liten lucka på ett par cm ca 20 meter från båten. Dillyn flyger genom luften med en fantastisk precision och landar exakt där jag vill ha den. Hinner ta hem den några meter då den stilla vattenytan helt plötsligt bryts av en enorm plog! Tiden står stilla och sekunderna senare exploderar vattnet av att en av träskets giganter har slukat den fint presenterade vass-spinnaren! Kampen blir hård och intensiv men efter ett tag kan jag med ett säkert nackgrepp lyfta kvällens största gädda över relingen och titulera mig "Träsk-Kungen" ännu ett år =)



[ Kvällens största på väg in ]


[ Me med Fru Gädda ]

Efter det bar det av hem till stan med en hungrig mage. Och är det nått man INTE ska göra så är det att handla när man är utsvulten! Så här såg min sena middag ut:



[ Potatissallad, kycklingklubbor, bröd med pippifrön, rökt renhjärta, jacky chockladpudding ]

Nu blir det en snabb dusch och sen förbi macken för att inhandla en massa Redbull som ska hjälpa mig vara vaken till tidernas hockeymatch som startar kl 02.00 inatt. Go Detroit!!!


Tjing!

/Still Mr.100%   


Kommentarer
Postat av: Mr 100% skitsnack

Kul att du fick en fisk putte

2009-06-13 @ 12:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback