Gokväll!

Var nu ett tag sen man skrev nått här. Anledningarna är många men orkar inte rabbla upp dom. Är hur som haver back in Umeå nu. Sitter just nu och skriver på en av fyra bärbara datorer som finns i denna underbara lägenhet! Håkan, Nisse och Tiger är på Sverigeresa så har fått låna deras takvåning på Nydalahöjd. Riktigt, riktigt nice!

På dagarna sitter jag och petar i exjobbs redovisningen, som kommer att äga rum på fredag. Sen på kvällarna blir det att fluga gädda som aldrig förr. Det går dock segt. Fick två igår i Täfte och en mindre idag i Tavle. Dock årets skönaste fisk!

För att förstå varför den var så rolig att få måste du först surfa in på
http://www.wildlifemedia.se och läsa mitt inlägg jag skrev tidigare idag, innan jag åkte ut och fiskade.

Kom fram till parkeringen vid 18.00 tiden. Givetvis står det redan två bilar där men jag ignorerade dess och gick ner iaf. Kommer ner och möts av ett mer än ett halvt fotbollslag av fiskande killar, sex till antalet för att vara exakt. Dom stod dock rätt så långt upp så mitt favvo ställe var ledigt. Jag gör mig klar och vadar ut. När jag sen börjar fiska är jag helt plötsligt omringad av spinnfiskare! Tre på vardera sida. Jag hör att dom prat nått i stil med att "Fan, jävla skit ställe. Är juh helt jävla dött!" Bryr mig in om det utan startat mitt eget fisket. Tar inte många kast innan den vindstilla vatten ytan bryts av en hungrig gädda som attackerar min silver/gröna flash fluga. Dock fastnar den inte. Proceduren upprepas två gånger till tredje gången den hugger sitter den där! En vacker kilos gädda som snabbt får sin frihet åter. Kastar ut igen och det dröjer inte länge innan gädda numer två kastar sig över flugan. Fast fisk! Dock inte så länge. Ett mäktigt luftsprång gör så att flugan tappar sitt fäste. "Ähh, nu drar vi här ifrån" hör jag nån av grabbarna säga och det tar inte många sekunder innan en tapper men fisklös skara traskar med tunga steg tillbaka upp till bilen. Själv står jag kvar. Små ler och skrattar tyst för mig själv. Mr 100%, ja, vad ska man säga? =)

Nu blir det att följa en god väns exempel och tok slappa!

Simma lugnt!

//D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback