Vilken dag!

Pust och flämt! Vilken dag det har varit. Vaknade av att solen hade förvandlat tältet till en bastu redan kl sex. Vad göra? Flippa en parisare och sen traska ner till sjön! Trots både flygmyror, dagsländor och nån bäckslända och perfekt väderförhållanden så syntes inte nån harr till. Riktade istället in mig på abborre och fick uppleva ett sinnessjukt roligt fiske! Fick 30-35 st mellan 4 till 6 hg innan jag fickf nog och paddlade i land. Testade utloppet men där var det också bara abborre i samma storlek.. Så jag tog mitt pick och pack och drog till LTK istället. Där blev det fiske i Håkanstjärn och fick ett gäng mindre harrar och avslutade med en enormt vacker röding på kilot. Nu ligger jag i min säng hos farmor och kommer slockna vilken sekund som helst! Imorrn blir det ta stor gädda och feting abborre i Storlångträsk! Sussa gott

Kommentarer
Postat av: Jenny.

DET ÄR JU DET JAG SÄGER OM TÄLT !! Iskallt när man går och lägger sig och kokhett när man vaknar. Nu är denna disskutionen över och jag VANN !!

Postat av: Danijäl

Jenny: Haha! Inte vann du. Har du inte lärt dig att JAG förlorar ALDRIG ;)

2009-06-23 @ 12:05:38
URL: http://enflugfiskares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback